Oto moja lista filmów, w których Mifune zagrał najlepiej:
1. Rashomon (1950)
2. Tron we krwi (1957)
3. Siedmiu samurajów (1954)
4. Straż przyboczna (1961)
5. Ryksiarz (1958)
6. Bunt (1967)
7. Pijany anioł (1948)
8. Sanjuro - samuraj znikąd (1962)
9. Rudobrody (1965)
10. Zatoichi i Yojimbo (1970)
Najlepsze role Mifune:
1. Siedmiu samurajów
2. Ukryta forteca
3. Straż przyboczna
4. Rudobrody
5. Sanjuro
6. Tron we krwi
7. Rashômon
8. Zbłąkany pies
1. Siedmiu samurajów
2. Rudobrody
3. Bunt
4. Tron we krwi
5. Straż przyboczna
6. Ukryta forteca
7. Rashomon
8. Pijany anioł
9. Zbłąkany pies
10. Zły śpi spokojnie
1. Siedmiu Samurajów
2. Rashomon
3. Ryksiarz
4. Rudobrody
5. Tron we Krwii
6. Zbłakany Pies
7. Na Dnie
8. Ukryta Forteca
9. Straż Przyboczna
10. Sanjuro - Samuraj Znikąd
Ciężko wybrać top 10, mi wyszły miejsca podwójne. Jak widzę dominują filmy Kurosawy, nic dziwnego :-)
1. Samuraj morderca
2. Pijany anioł
3. Ryksiarz
4. Straż przyboczna / Sanjuro - Samuraj Znikąd
5. Bunt
6. Niebo i piekło
7. Krew i piasek
8. Cesarz i generał / Admirał Yamamoto
9. Szogun
10. Samuraj